Cegeka ontwikkelt geavanceerde betaalsystemen voor onbemande toepassingen waarin IT en OT naadloos geïntegreerd worden. Het PLCnext-platform van Phoenix Contact is de motor achter deze systemen: het maakt de integratie mogelijk tussen de PLCnext Technology en de IT-applicaties.
Complexe IT-toepassingen
Het Pliniuspark in Tongeren is een afgesloten parking waar toeristen met mobilhomes voor één of meerdere nachten kunnen verblijven. “Het reservatiesysteem is gebouwd op onze applicatie OmniQstore, die volledig in de cloud draait”, zegt Peter Debrier, verantwoordelijke voor de Point of Sale afdeling binnen Cegeka.
“Toeristen kunnen online reserveren en betalen. Bij aankomst herkent een camera hun nummerplaat en gaat de slagboom vanzelf open. Daarnaast is er een terminal met touchscreen van Phoenix Contact om ter plaatse te boeken alsook de mogelijkheid om, indien nodig, remote vanuit de toeristische dienst van Tongeren, de slagboom te openen via de webinterface van de PLC. Er is dus geen personeel meer nodig op de site. Extra modaliteiten zoals toegangskaarten en abonnementen voegen nog een extra moeilijkheid toe. Achter elke slagboom en toegangspoort zit dus een vrij geavanceerde IT-toepassing.”